آموزش کلیه رشته های آرایشگری با بهترین کیفیت آموزش ، تضمینی و ابزار رایگان 33772157-021

دوره آموزشی انواع مدل های کوتاهی مو تخصصی، پیتاژ

دوره آموزشی انواع مدل های کوتاهی مو تخصصی، پیتاژ

دوره آموزشی انواع مدل های کوتاهی مو تخصصی، پیتاژ

دوره آموزشی انواع مدل های کوتاهی مو تخصصی، پیتاژ بسیار رواج دارد و پرکاربرد هست. انواع کوتاه کردن وخورد کردن موها درمدل های مختلف برای افرادی که همیشه موهای مرتب را دارند کار سختی می باشد. برای آراستگی و کوتاهی مو، مدل مناسبی را درنظر داشته باشید. به طور عادی برای کوتاهی موی بانوان در سالن های زیبایی از قیچی و برای پیتاژ و خورد کردن مو از قیچی مخصوص پیتاژ یا تیغ های دسته دار استفاده می گردد. درکل هم می توان با ماشین اصلاح سر یا موزر این کار را بهتر و منظم تر انجام داد. بنابراین اگر ذوق و دقت نگهداری از موهای خود را نداشته باشید. بهتر است قبل از قیچی زدن به موهای خود یک مدل مو کوتاه که به چهره ی شمابیاید را مد نظر داشته باشید.

در ادامه مطلب سالن زیبایی ماربل شمارا راهنمایی میکند تا بتوانید با حرفه ی کوتاهی بیشتر آشنا شوید. و به چند نکته ی کلیدی ومهم کوتاهی انواع مو با قیچی در خانه به شما آموزش می دهیم.

مدل های صورت کشیده و بیضی

مدل های صورت کشیده و بیضی متدوال ترین فرم درچهره ها در بین انسان ها است. اکثریت خانم‌ها و دختر خانم‌ها، در زمان کوتاهی مو اطلاع ندارندکه چگونه مدلی را برای صورتشان انتخاب کنند. در این بابت شما بایداطلاع داشته باشید که مدل صورت کشیده، به طوری است که اندازه بالای صورت مقداری کشیده‌ واز پیشانی نیز حالت کشیده ای دارد. که باید آن قسمت هارا با مو بپوشانید. پیشانی بلند یکی از ویژگی‌های فرم صورت کشیده دارد.

اگر صورت بیضی دارید، باید حتما موهای خودرا طوری کوتاه کنیدکه حداقل روی پیشانی را پوشش دهد و با ظاهر پوش و حجیم در بالای سر را انجام دهید. مناسب ترین مدل مو کوتاه  دخترانه برای صورت کشیده، در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد.انواع مدل مو دخترانه کوتاه  شیک نیز، یکی از زیباترین انواع مدل مو بشمارمی رود که نمونه‌های آن را در ادامه ی مطلب توضیح می دهیم.

مدل های صورت گرد و گردن کوتاه

مدل های صورت گرد و گردن کوتاه باید مدلی انتخاب کنند که به صورت کوپ و طوری باشد که لختی گردن را نشان دهد که نشان دهنده کشیدی گردن نمایان باشد. زیرا گردن این گونه چهره ها کوتاه است. اگر بامو پوشانده شود ظاهری نامناسب پیدا می کنید.

افرادی با لباس های یقه باز است که دربالای آن لباس پوشش یا بندی وجود ندارد و کاملا باز است و بلندی آن تا بالای یقه می‌رسد. لباس های دکلته به دلیل یقه ای که دارد و نوع طرح برش‌هایی که در آن به چشم می‌ آید بیشتر روی بالا تنه متمرکز است. و نگاه‌ها را به آن سمت خیره می‌کند و اگر شما در بالا تنه‌تان نقطه ای که بیشتربه چشم می آیدراباید داشته باشید. احتمال داردکه با پوشیدن لباس یقه باز مدل آن مو را بیشتر به نمایش بگذارید. مدل های لباس های یقه باز و آزادترین نوع یقه در لباس‌های زنانه است، تقریبا مدل های کمتری هم از نظر فرم و مدل مو برای آن وجود دارد.

موهای مجعد باید بیشتر از سبک های لیر یا مدل های فارا و یا مدل پر استفاده کنند زیرا حالت قشنگ یا زیباتری به صورت خود می دهد.

 

مدل موی باب کوتاه

مدل موی باب کوتاه مخصوص خانم هایی است که دیگر موهای بلند را نمی خواهند و می‌خواهند موهای خود را کوتاه کنند. شاید بپرسید که بایدچگونه به این سبک ها نگهداری کنید، ما به سما پاسخ می دهیم که تنها بایک سشوار ساده به بهترین شکل آراسته می شوند.و بار دیگر می گوییم این است که چه مدلی به صورت شما می آید؟ اگر صورت شما گرد است، باید در انتخاب مدل موی کوتاه، دقت زیادی انجام دهید.

خانم‌هایی که مدل صورت آن‌ها گرد است، همچنان به دنبال مدل هایی هستند که هر چه بیشتر، این گردی و دایره ای بودن صورت خودرا را مخفی کرده و طوری به نظر بیاید که چهره ای آنها کشیده شود. کوتاه کردن موها در این دسته از زنان و دختران باید بادقت زیادتری نسبت به بقیه مدل ها انجام می شود چرا که در صورت انتخاب مدل موی اشتباه، امکان دارد دایره‌ای و گرد بودن صورت آن هارو بیشتر نشان دهد.

انواع کوتاهی مو متناسب چهره و صورت
انواع کوتاهی مو متناسب چهره و صورت مناسب با صورتهای گرد و کشیده و مربعی و بیضی
کوتاهی مو متناسب صورت و چهره

اگر دارای چهره ی گرد هستید که صورت شما دایره ای شکل است، باید اطمینان داشته باشید که موهای کوتاه شما تا وسط گوش آمده باشد. به طور مثال، مدل موهای کوتاه را  به طور راحتی با شانه و اتو و سشوار حالت های مختلف داد. اگر می خواهید صورتتان باریک تربه نظر بیاید، می توانید از کوتاهی جلو موی چتری های برش غیر قرینه استفاده کنید.

برای صورت های دایره ای شکل و گرد، کوتاهی های مدل باب، وبرش های و لایه لایه برای این چهره ها مناسب هستند. جلو مو وچتری های کناری با این کات های زیبا نیز جلوه و جذابیت ایجاد خواهد کرد. اگر می خواهیداندازه موهای خود را کوتاه کنید، از کوتاه کردن موهای چتری هیچ گاه نترسید.

همه ی مدل ها برای صورت های گرد برای صورت های گرد چندان مناسب نیست. برای همین دلیل اگر تصمیم استفاده از کوتاهی و برش مدل باب را دارید، اگر به این کات چند لایه اضافه کنید و در هنگام حالت بخشی به موهایتان مجعد بزنید، موهایتان را ازدایره ای به نظر رسیدن نجات می دهید و به آن ها حالت می دهید.

از آنجایی که سبک های مدل کوتاه یک دستی سازی با به روز رسانی عامل اخیرا مد گردید، امکان دارد که بخواهید آنها را نیز در مدل های کوتاهی امتحان کنید. برای مثال هرگاه موهای خود را به شکل یک باب کوتاه می کنید و آن ها را به سمت عقب شانه می کنید، می توانید دارای ظاهری آراسته تر باشید.

نکات مهم در کوتاهی مو

در دوره آموزشی انواع مدل های کوتاهی مو به موارد مهمی اشاره میشود. در کلاس های آموزشی کوتاهی باید چند نکته را درنظر داشته باشید

چاقی و لاغری چهره

فرم گرد یا بیضی کشیده یا گلابی شکل

جنس مو که فر ، مجعد ، لخت و صاف باشد

براشینگ بعد از کوتاهی

 

از دیگرمدل موی کوتاه و زیبا، مدل پیکسی حجیم زیادداردو مناسب موهای کم حجم است.

دربعضی از مدل ها که کمی بلندتر از پیکسی روسی و مصری درنظ شما می آیدکه انگار از یک چهره ی جذابی بیرون آمدید. با این مدل موی  ظاهری جوان تر و شاداب ترخواهید داشت. این مدل با گردنبند و گوشواره یا حتی  شال گردن و دستمال گردن و روسری جلوه ای زیباتر می شود.

اگر موهایی نازک دارید از مدل های لایه لایه های خورد استفاده کنید.

آکادمی زیبایی ماربل با مربیان و مدرسین حرفه ای برای شما دوره هاو کلاس های آموزشی حرفه ای را درنظر دارد. در سالن ماربل به شما تکنیک صفرتاصد همه ی مدل ها همراه براشینگ به شما آموزش میدهد.

کوتاه کردن موهای کم‌پشت وموهایی که دارای حجم کمی هستند باید کاملا ماهرانه انجام شود بایدطوری کوتاه شوند که پرحجم به نظر برسدو مدلی را برای اینجورموهای خود انتخاب کنید که موهای کم حجم شما پرحجم و پرپشت به نظر برساند. درآکادمی زیبایی ماربل به چند مدل موی به روز برای موهای کم پشت را به شماهمراهان پیشنهاد می دهیم.

 

کوتاه کردن موهای کم پشت:

اکثر افرادی که دارای مو هایی کم حجم و دارای تارهای نازک هستند، امکان دارد دچار این فکرشوند که حتمانمی توانند مدل مو های دلخواه از مو های خود داشته باشند، درحال حاضردر صورتی که با استفاده از یک متد کوتاهی مناسب می توان مو های نازک و کم حجم خود را به زیبایی کوتاه کنید و برشادابی و زیبایی چهره ی خود بیافزایید.

امروزه باترفندهای کوتاهی با قیچی و ابزار متنوعی برای مو و نمایش پرپشتی مو های کم پشت وجود دارد و در صورتی که نیازمند به نمایش پر پشتی مو هایتان هستید، می توانید از بعضی مدلهای مو در این لاین راهنمایی بگیرید. همانطور که درمطالب بالا گفتیم متدهای رایج زیادی برای پر حجمی مو به سبک های کات نامنظم یا پخش با مقدار پوش برای مو های نازک و کم حجم وجود دارد که در مطالب به بعضی از آنها اشاره می کنیم :

 

متدهای پرحجم نشان دادن موهای کم حجم

حالت بخشی به مو ها با ابزاری مثل بیگودی، بابلیس و مدل کرلی

مجعد کردن مو ها با انواع سشوار و برس های متناسب

به کار گیری پوش و پروتز برای پرکردن مو ها

استفاده از بعضی مدلهای موآرایی برای پرپشتی مو ها

استفاده از رنگ مو های با مش و دارای متد پراکندگی رنگ مثل آمبره، لولایت، مش، های لایت،بالیاژ و …

اکستنشن مو و یاتعدادی شاخه مو و اضافه مو ها با استفاده از سنجاق و چسب های مخصوص

تغییر حالت مو، مثلا خواب موهاراتغییردادن مثلافرق کج به جای فرق وسط

در مطالب بالا به بعضی از روش های پرپشت کردن مو های کم حجم و نازک اشاره کردیم که استفاده از هرکدام ازروش ها می تواند مو های کم حجم شما را پُرتر نشان دهد و بر زیبایی و آراستگی شما بیفزاید. همچنین در ادامه ی مطالب ازشما دعوت می نماییم ازجدیدترین و زیباترین مدل های مو که مناسب برای موهای کم پشت زنانه و دخترانه دیدن نمایید.

اهمیت مو در چهره

مو در چهره و زیباییه هر فردی یکی از مهم ترین های زیبایی درصورت است. اما عوامل مختلفی وجود دارند که بر زیبایی آن موثرهستند. این عوامل جز مرتبی مو، مدل مو، تمیزی و شستشوی مو قبل کوتاهی و … هستند. اگر شما به دنبال تنوع در چهره ی خود هستید باید ازسایت هاومدل موهای خود بهره بگیرید. کات کردن موها، فر یا صاف کردن،رنگ کردن موهاهم در تغییرصورت شما تاثیرگذارهستند. شما می توانید برای تغییر چهره ی خود بدون آسیب به مو می توانید از سبک های متفاوت کوتاهی مانند کوتاهی چتری مو مدل پر،مدل باب، لیر و …  الگوبرداری کنید.

نحوه کوتاهی چتری موها
نحوه کوتاهی چتری موها متفاوت هست و چتری موها سن را پایین میاورد و برای صورتهای کشیده بسیار مناسب هست

نحوه کوتاه کردن چتری مو:

در اولین قدم موها را جلوی صورت درقسمت پیشانی از وسط جدا می کنیم. بعد از یک طرف مو یک لاین مو جدا می کنیم. مقداربقیه ی موها را با استفاده از یک گیره سوسماری میبندیم. برای کوتاه کردن این مو به این مدل اول باید درخیسی کوتاه کنید. مجدد برای چک کردن موهایتان خشک باشد که خط های قیچی رابتوتنید چک کنید. یک مسعله ی بسیار مهمی که دراینجا برخورد کردیم این است که تلاش کنید دسته های موها را کم و باریک نگیرید تا موها شکل و فرم دلخواه را داشته باشند. درآخر هم موها را شانه کنید. یک چک آخریه هم انجام دهید. در صورت وجود بلندو کوتاهی و حتی برخورد با موهای بلندتر یا کوتاه تر قسمت های اضافی را کات بزنید.

درحال حاضر کارکوتاهی که انجام دادید به پایان میرسد و می توانید از موهای کوتاهی خود لذت ببرید.

احتمالا برای شما جالب باشد که مطلع باشید به علاوه بر آراستگی خود و یادگیری آرایش برای چهره ی خود میتوانید با انجام چند مدل ساده موهای خودتان را هم آرایش نمایید و به نوعی نظم دهید و مرتب کنید. برای اولین بار، خودتان شروع به کوتاهی موی خویش کنید و قیچی وشانه را بدست بگیرید. مطمئن باشید خودتان هم می توانید مرتب کردن موهایتان را انجام دهید و بسیار لذت بخش می باشد.

انواع متد های رنگ لاینی جلوی مو جدید زیبا

خانم های جوان میل دارند تا همیشه تنوعاتی را در موهای خود ایجاد کنند. در ادامه این مطالب انواع متد های رنگ لاینی جلو مو جدید زیبا و مختلف را خواهید دید.

رنگ موی لو یر به صورت تیکه ای :

این مدل رنگ موی که به عنوان هایلایت و فیس فرم  نیز شناخته میگردد. ادغام زیبایی از سایه های تیره و روشن میباشد. برای دیدن بهترین آموزش می توانید درآکادمی زیبایی ماربل ثبت نام کنید.

رنگ های فانتزی با رنگ وحتی بدون استفاده از دکلره بر روی موها میتواند جلوه ی کوناهی را دوبرابرکند. و لازم است برای رنگهای فانتزی روشن حتما دکلره انجام گیرد. زمان رنگ پذیری این نوع رنگها بر روی موها نیز حدودا ۱ساعت  تا ۴۵ دقیقه متغیر است و بستگی به تارجنس موها دارد. قبل از انتخاب رنگ موهای خود باید مانند هر رنگ مو دیگری به رنگ پوست خود و حتی رنگ قبلی مو و مدل موی خود توجه کنید. رنگ مویی را برای رنگ کردن موهای خود را در سالن ماربل زیر نظر متخصصین باتجربه بسپارید. که با رنگ پوست ومدل چهره شما هماهنگی دارد را انتخاب کنید. زیرا اگر رنگ مویی که  شما انتخاب کردید شاید مناسب با رنگ پوستتان و مدل چهره ی شما نباشد. و چهره شما زشت و بی ربط با آن‌ مدل کند.

تمدید رنگ موهای فانتزی

اگر می خواهید موهای شما به مدت بالاتری رنگ مو فانتزی را داشته باشیدحتما باید بعد از هر بار شستن مو این رنگ مو ها را تمدید کنید علاوه بر این بهتر است مطلع باشید که رنگ موهای فانتزی نسبت به بقیه رنگ موهای دیگر به موهای شما آسیب بیشتری را می رسانند پس بهتر است برای طولانی مدت ازین رنگ های فانتزی استفاده نکنید.

درآکادمی زیبایی ماربل کلیه ی آموزش ها همچنین دوره آموزشی انواع مدل های کوتاهی مو تخصصی، پیتاژ از صفر تا صد به صورت تخصصی با کلیه تکنیک های کلیدی به شما عزیزان آموزش می دهد. کلیه ی آموزش ها همراه مدرک بین المللی قابل ریجستر واستعلام و مدرک فنی حرفه ای می باشد. و نیز حمایت هنرجو از هنرجویی تا تخصصی و کلاس های مستری و مربیگری پیشرفته می باشد.