آموزش کلیه رشته های آرایشگری با بهترین کیفیت آموزش ، تضمینی و ابزار رایگان 33772157-021

دوره آموزشی مراقبت از مو و مراقبت و پاکسازی پوست

دوره آموزشی مراقبت از مو و مراقبت و پاکسازی پوست

دوره آموزشی مراقبت از مو و مراقبت و پاکسازی پوست

دوره آموزشی مراقبت از مو و مراقبت و پاکسازی پوست از دوره های مهم زیبایی هست. امروزه روش های متفاوتی برای مراقبت و پاکسازی پوست صورت پدید میاید. برای پاکسازی پوسته ها و سلول‌های مرده و چربی‌ها، آلودگی‌ها ودیگر مواد تخریب کننده ی پوست صورت که به منافذباز پوست نفوذ کردند. اکثر افراد شست و شوی صورت اهمیت نمی دهند و زمان لازم را برای انجام شستن منظم آن صرف نمی‌کنند. یا حتی از مواد و ژل های شست و شو نیزاستفاده نمیکنند. این در حالی است که اهمیت به پوست و پاکسازی درست و اصولی پوست، اولین گام برای حفظ پوستی سالم و درخشان است.

دوره آموزشی مراقبت از مو و مراقبت و پاکسازی پوست به ما آموزش میدهد. برای نگهداری زیبایی و شادابی پوست خود در مدت طولانی، باید مواردی را رعایت کنیدو با آموزش صحیح پاکسازی پوست آشنا شوید و به‌صورت کامل به طور متداوم و صحیح به انجام آن بپردازید. چراکه مهم‌ترین بخش زیبایی چهره است وباید به مراقبت و نگهداری پوست اهمیت زیادی بدهید. و به طور روتین مراقبت از پوست، پاکسازی صورت است. در این مطالب برای حفظ پوست و معرفی روش های پاکسازی صورت و حتی مراحل و نکته های مهم در انجام پاکسازی را می‌پردازیم.

 

چه عواملی باعث آلودگی پوست می شوند؟

عامل های زیادی می‌توانند به پوست آسیب برسانند و به عمق پوست شما نفوذ پیدا کنند. بعضی از عام ترین این عوامل شامل آلودگی هوا وحتی قرارگرفتن مستقیم در نور خورشید ونیز استرس و اعصاب است که می‌توانند اثر گذاشتن منفی روی پوست شما باعث تخریب پوست شوند. بنابراین برای حذف هر گونه التهاب پوستی ،قرمزی، و یا جوش، رنگ غیر طبیعی پوست و لک، باید به اقدام انجام منظم پاکسازی صورت کنید.

پاکسازی عمیق چیست؟

پاکسازی عمیق صورت اولین گامی است که برای پوستی سالم اقدام می کنید. و در یک درمان پوستی چندین مرحله‌ باید انجام شودکه شامل بخور پوست ، لایه‌برداری، ماسک صورت، پاکسازی عمیق، ماساژ درمانی ، و استفاده از انواع  لوسیون‌ها و تونر ها است. انواع مختلفی از روش های پاکسازی وجود دارد که بستگی به مشکلات پوستی و جنس پوست شما انتخاب می‌شوند.

برخی برای کشش پوست نیز باید روش های مخصوص لیفتینگ رو انجام دهید. بعضی دیگر برای رفع پوست مرده و کمک به ایجاد یک لایه ی جدید از پوست بسیار خوب هستند. و بعضی دیگر بر درمان یک بیماری روی پوست ایجاد می شوند و یا درمان نواحی ضف دار تمرکز می‌کنند. اما به‌طور کلی چندین دلیل مهم وجود دارد که شما باید در کلاس های آموزشی آکادمی ماربل و با آموزش های اصولی پاکسازی صورت آشنا باشید. و آن را به طور مداوم حتی در منزل خود انجام دهید تا به پوست ایده آل خود برسید. و از شر کلیه ی سموم و چربی های پوست خلاص شوید و در پیری زود رس پوست مقاومت کنید.

فشیال پوست صورت می‌تواندجلوگیری از علائم پیری پوست را جلوگیری کند و سلامت پوست شما را افزایش دهد. این متد، پوست را آبرسانی کنید و گردش خون را بالا می بردو نیز توانایی جذب پوست شما را برای دریافت کلاژن ها بهبود می‌بخشد. محصولاتی که برای نگهداری وحفظ جوانی و سلامت پوست خود استفاده می‌کنید، باید از کیفیت بالایی برخوردارباشند. زیرا پس از انجام پاکسازی صورت بهتر جذب شوند.

مراقبت از مو
مراقبت از مو در منزل با استفاده از شامپوها و ماسکهای مناسب انواع مو و شامپو و ماسک کراتینه

مراقبت پوست و مو درمنزل

همه ی افراد چه خانم ها و نیز آقایان دوطت دارند موهای زیبا و سالم داشته باشند امروز درمیان آقایان نیز دیده می شود به سلامت پوست و مو ی خود اهمیت به سزایی می دهند و در تلاش هستند و می‌خواهند که موهایی ضخیم، براق و خوش‌حالت و ابریشمی داشته‌ باشد. اما در بسیاری از مواقع دستیابی برای سلامت مو کار چندان آسانی نیست و همیشه به این نتیجه نمی رسند.

نگهداری و رسیدگی به مو یکی از مهمترین کارهایی است که برای تکامل زیبایی چهره و داشتن پوست وموهایی سالم باید انجام داد. به کارگیری انواع روش های موثر در داستن پوست و موی زیبا را در مطالب مفید به شما امراهان و عزیزان آموزش می دهیم تا بتوانید با بهره گیری بسزایی در رشد و سلامت پوست ومو هایتان به تار ببرید و استفاده کنید.

عواملی مانند خوردن غذایی ناسالم، آلودگی آب‌وهوا، خواب ناکافی و استفاده از محصولات بی کیفیت و فیک برای  مراقبت از پوست ک  مو، همگی می‌توانند باعث به آسیب به موها و داشتن موهایی مریض، پر از موخوره، شکننده و ضعیف شود. این موضوع برای اکثر افراد بسیار ناراحت‌کننده است.

درصورتی‌که با چنین مشکلی روبه رو شدید، اولین چیزی که باید رسیدگی کنید ، روش‌های متداول مراقبت روزانه از موهای‌تان است. برای این کار متدهای مختلفی وجود دارد که بستگی به  شرایط پوست و موها و حتی عوامل دیگر در سلامت مو که باید درآموزش ها از آنها استفاده کنید. اگربلدنیستیدکه  برای مراقبت ازپوست و موهای خود باید از چه راه کارهایی استفاده کنید و حتی از چه مواردی در نظر بگیرید، با ما در ادامه ی این‌مطالب همراه باشید تا به شما بگوییم چه نوع پوستی دارید و چگونه میتوانید از آن مراقبت کنید انواع راه کارها و روش‌های مراقبت از مو و پوست بپردازیم.

 

نگهداری و مراقبت از موهای خشک

اگر شما جزو دسته افرادی هستید که موهای خشک و تارهای نازک دارید که به حالت الکتریسیته و به هوا وایمیسته جزو افرادی هستید که باید مراقبت های مو خود به طور جدی پیگیری کنید، زیرا خشک بیشتر در معرض خطر و آسیب می باشند امکان دارد حتی زمانی که شما ما بخواهید موهای خود را دکلره کنید روح آب پوست و به صورت پودر خورد شود برای همین منظور اگر موهای خشک دارید حتماً باید به یک سری از نکات توجه بفرمایید:

اگر موهای شما بسیار خشک باشد باید از تراپی های مختلف برای درمان این گونه موها استفاده کنید مثلاً روغن تراپی یا از کراتین تراپی پروتئین تراپی و ویتامین های مختلف برای موها استفاده کنید و باید برای درمان و استفاده از کراتین تراپی یا پروتئین تراپی حتما از متخصصین این کار بهره گیری بفرمایید یا پیشه متخصص رفته تا کار شما را به بهترین نحو و بهترین محصول انجام دهند زیرا اگر محصول کاربردی برای کارهای کراتین تراپی و پروتئین تراپی از برندهای فیک یا تقلبی استفاده شود نتیجه برعکس فرشته و علاوه بر این که موهای شما خشک تر می شود امکان ریزش شدید مو دارید که با مواجه شدن با ریزش شدید مو حتما باید پیش پزشک متخصص مو را به تا بتواند توسط داروهای موضعی و داروهای خوراکی مشکل ریزش موی شما را برطرف کند.

تراپی در منزل
تراپی و مراقبت های مو در منزل با استفاده از شامپوه و روغنهای مختص انواع مو

تراپی مو درمنزل

مراقبت های مو در منزل به این گونه هست که شما می‌توانید توسط یک شامپوی مورد نظر برای موی خود که مناسب موی خشک یا حالا موی آسیب دیده و یا حتی موهایش چندتا معمولی باشد استفاده کنیم اگر موهایتان خشک است حتما استفاده از ماسک تقویتی و مغذی در حمام بعد از شستشوی موها در خیسی انجام شود، به طوری که پس از شستن سر با شامپوی مناسب از ماسک مغذی مو به ساقه های مو مالیده و به خوبی ماساژ دهید و بعد از یک رو موهای خود را آبکشی کرده و خشک کنید دقت داشته باشید زمان خشک کردن مو به هیچ عنوان موهارا تاب و پیچ ندهید زیرا باعث شکستگی تارهای مو و از بین رفتن کراتین مو میشود پس بنابراین حتماً باید با حوله به آرامی آب مو را گرفته و به طور نمناک که بود می توانید از اسپری های دوفاز یا کرم هایی که در خشکی و پس از اتمام مناسب استفاده هست را انجام دهیم.

 

خوراکی های مو

شاید برای شما سوال باشد که خوراکی های مو چیست که ما توسط تغذیه و خوردنش باعث اثر مثبت بر روی موها می شود در این مقاله باید به شما گفت ما همانطور که استفاده از کارهای موضعی و نگهداری های مراقبت از مو به طور شامپو و ماسک ها را انجام میدهیم باید بر تغذیه خود دقت کن کنید که چه ویتامین هایی مناسب رشد و اثربخشی تقویت مو می باشد. اگر به خوراکی هایی که به طور طبیعی هست پردازی می توانیم به طراحی تخم مرغ مرغ آلوورا برنج و غلات فیبر وجعفری در کنار غذای خود اضافه کنیم نیم این مواد آن تنها هیدراته کردن موها و سلامت مو کمک می کند بلکه سرشار و منبع پری از ویتامین هایE و سرشار از آنتی اکسیدان ها میباشند.

این مواد خوراکی علاوه بر مواد تقویتی میتونیم های کار و ویتامین های K وب شیش و فیبر هستند مستند که همگی بهبود و فرایند خشکی مو تاثیر مثبت دارند برند و باعث نرمی موهای شما خواهد شد.

 

مراقبت و نگهداری موهای معمولی

اگر شما دارای موهای معمولی هستید. جز افرادی هستید که کار و نگهداری از این موها زیاد کار مشکلی نیست. زیرا اینگونه موها با هر شامپویی سازگار هستند و آسیب خاصی ندارند که بتوانیم روی آن آسیب کار کنیم. اما اگر یک سری نکات را رعایت نکنیم باعث می گردد موهایتان که از حالت معمولی هست به حالت آسیب و خشکی یا فرد برسد.

مراقبت از موهای معمولی برای شستشو باید از یک شامپوی مناسب موهای معمولی که باعث تخریب کراتین موها نشود استفاده کرد موهای خود را باید به آرامی بشورید. از ناخن کشی بر روی مو خودداری کنید زیرا باعث میشود پوست سر چربی زیادی ترشح کند و تبدیل به موهای چرب شود. به موهای خود ماسک های مرطوب و ملایم و نرم کننده بزنید و با اینکار برای همیشه موهای سالم و بدون آسیب دارید.

 

نگهداری و مراقبت از موی چرب

دوره آموزشی مراقبت از مو و مراقبت و پاکسازی پوست بیان میکند. اولین مرحله برای اینکه موهای خود را بشناسید و باید چک کنید از لحاظ ساختار مو اگر موهاتون با براق هست. و موقعی که میشوریم مجدد اون حالت براقیت رو دارد. و باید به این پی ببریم که موهاتون از نوع چرب است.

افرادی که دارای موهای چرب هستند بیشتر در معرض آلودگی قرار می‌گیرد و زودتر آلودگی و جذب مو می‌کند. در خصوص توضیح و موهای چرب کمی متفاوت تر از موهای از جنس دیگر می باشند. باید نکات زیادی رو در این جنس مو رعایت کنید. و موقعیت شستشو نباید کل سر را چنگ بزنید و با ناخن خراش بدهید. زیرا باعث ترشح چربی بیشتری می شود.

هدف ما برای بهبود موهای چرب از رفع چربی مو هایی از کف پوست سر و خود موها نیستیم. بلکه برای تعادل سازی و متعادل سازی چربی سر باید یه سری نکات را رعایت کنیم که در هر بار شست و شوی مقداری کمی شان را در دست بریزید. و به آرامی موها را ماساژ دهید و آبکشی کنید که دارای چربی بالا هستند. میتوانند از دکلره نیز استفاده کنند زیرا برای کاهش ترشح چربی کف سر این کار مناسب است. افرادی که دارای موهای چرب هستند نباید تعداد دفعات شستشوی سر و زیاد انجام بدهند که تعبیر شستشوی دست از سر پاک گردد. این کار باعث عارضه های پوستی دیگر میگردد. موقع شستشو از فشار ناخن ها به کف سر جلوگیری کنند. و برای استفاده از ماسک های مناسب و معتبر استفاده شود.

افرادی که دارای موهای چرب نباید به هیچ عنوان موهای خود را کراتینه کنند. بیشتر می‌توانند اگر موهای آسیب دیده دارند آن را پروتئین تراپی کنند.