آموزش کلیه رشته های آرایشگری با بهترین کیفیت آموزش ، تضمینی و ابزار رایگان 33772157-021

دوره آموزشی اپیلاسیون و وکس صورت و رفع موهای زائد

دوره آموزشی اپیلاسیون و وکس صورت و رفع موهای زائد

دوره آموزشی اپیلاسیون و وکس صورت و رفع موهای زائد

دوره آموزشی اپیلاسیون یک رشته آموزشی است که به راحتی میتوانید به واسطه اپیلاسیون موهای بدن یا صورت خود از شر موهای زائد راحت شوید. اما اپیلاسیون یک روشی که برای عمل کردن باشد نیست زیرا برای جلوگیری از ضخیم شدن موها که توسط ژیلت یا تیغ انجام می دهید. وقتی با اپیلاسیون کار را انجام دهید. جلوگیری از ضخیم شدن و کدر شدن بعضی از نقاط بدن مثل بیکینی کناره های ران و زیر بغل می باشد. اپیلاسیون جزوه روش های اولیه از برای برداشتن موهای زائد به مدت ۴ تا ۶ هفته می توانید از شر موهای بدن خود رهایی یابید.

متقاضیان دوره آموزشی اپیلاسیون هر روز بیشتر می شود. فایل ها و نکاتی و حتی ضررهایی که از طریق اپیلاسیون به بدن وارد می شود در ادامه مطالب برای شما توضیح خواهیم داد. اپیلاسیون از اسانس های مختلفی هست که هر کدام از اسانس ها می تواند کارایی های خاصی داشته باشد که برای شما توضیح می دهیم. اپیلاسیون را میتوانید در سالن های آرایشگاه ها یا حتی در منزل هم انجام دهید. وقتی در منزل انجام می دهید باید موم اپیلاسیون را در یک ظرف یا قابلمه به اندازه مورد نیاز بریزید و روی یک شعله یا حرارت ملایم قرار دهید. نباید بگذاریم به نقطه جوش برسد زیرا باعث می شود چسبندگی به طور کامل از بین برود. و ما نتوانیم از موم اپیلاسیون استفاده کنیم.

وقتی چسبندگی موم اپیلاسیون از بین برود مو دیگر قادر به چسبیدن روی پوست نمی باشد. و یا حتی نمی توانیم با پد اپیلاسیون هم موهای بدن را بکنیم یا از پوست رها کنیم ما تمام مراحلی که باید درباره این روش اپیلاسیون بدانید را توضیح خواهیم داد.

مراحل اپیلاسیون:

مرحله اول: پوست شناسی در اپیلاسیون

مراحل اپیلاسیون در مرحله اول دوره آموزشی اپیلاسیون اینگونه تشریح میگردد. اولین مرحله در دوره آموزشی اپیلاسیون پوست شناسی می باشد که پوست مشتریتان را از نظر حساسیت شناسایی کنید. و دوم از نظر ضخامت مو آن را برآورد کنید. اگر پوست مشتریتان حساس بود در درجه خیلی داغ نگذاریم و حتما در موقع برداشتن پد از روی بدن چطوری برداریم که پوست آسیب نبیند. چون ممکن است در بعضی مواقع پوست دچار کبودی شود. و دیگر اینکه اگر موهای بدن مشتریتان خیلی ضخیم بود به آن موم دائم را پیشنهاد دهید زیرا مو دائم درجه چسبندگی بالایی دارد. این موم می‌تواند جواب دهی بالایی در اینگونه موهای ضخیم داشته باشد و شما به نتیجه مطلوبی برسید. موم دائم اشتباهاً برای بعضی ها موجب می‌شود که فکر کنند که دیگر بعد از انجام اپیلاسیون با موم دائم موهای بدن خود در نمی آید.

ولی ما به شما می گوییم که این موم دائم اصطلاح دائمی را دارد منظور از دائمی تفاوت موم دائم و معمولی می باشد. زیرا موم دائم چسبندگی بالاتری نسبت به معمولی دارد. و زمان مدت درآمدن موهای بدن در موم دائم به نسبت به موم معمولی به اندازه دو هفته بالاتر می باشد. اگر نواحی که از پوست دچار کدری باشد از طریق استفاده از موم دائم از بین می‌رود. البته باید بگوییم که با یک بار این عملیات به نتیجه مطلوب نمیرسد بلکه حداقل سه تا چهار بار باید از موم دائم طی مراحل و مدت فاصله بین سه تا چهار هفته یکبار انجام گیرد.

مرحله دوم استفاده از پد مناسب در اپیلاسیون

مراحل اپیلاسیون در گام دوم دوره آموزشی اپیلاسیون اینگونه تشریح میگردد. مرحله دوم دوره آموزشی اپیلاسیون استفاده از پد مطلوب که پد طبیعی می باشد برای هر نقطه از بدن باید تشخیص دهید از چه پدی استفاده کنید.

برای زیر بغل و بیکینی باید از پد طبی پنبه ای که محکم تر است استفاده شود زیرا در این نقاط موها در هم پیچیده و اگر شما از پد محکم و مرغوب استفاده نکنید باعث پاره شدن پد در حین کار میشود و شاید شما مجبور شوید این نقطه را شستشو دهید و دوباره مشغول به زدن مو و کندن پر از روی بدن شوید که این در کار شما اختلال ایجاد می‌کند و کار شما را طولانی تر می کند و مشتری نیز خسته و در بعضی از مواقع دچار درد می شود که نمی تواند تحمل کند یا در بعضی از مواقع زدن پیاپی موم به بدن و به طور دائم جدا کردن بعد از بدن دچار کبودی خواهید شد و از نظر یک اپیلاسیون کار ماهر این کار غیر ماهرانه و مبتدی است که بتوانید آسیب به پوست بدن مشتریتان برسانید.

مرحله سوم در اپیلاسیون شسشت و شوی صورت

گام سوم در دوره آموزشی اپیلاسیون اینگونه تشریح میگردد. مرحله سوم مرحله شست و شو می باشد که اگر شما از موم معمولی استفاده میکنید به راحتی با آب از بدن جدا میشود و اما اگر از موم دائم استفادهمیکنید به راحتی شسته نمی شود بلکه باید از ریمو و مخصوص بعد اپیلاسیون یا روغن بچه یا لوسیون مناسب استفاده کنید و به این نقطه اپیلاسیوم شده توسط مو دائم مالیده بعد از ۲۰ دقیقه می‌توانید آن نقطه را شستشو کنید.

انواع طعم و اسانس موم اپیلاسیون:

از قدیم تا به حال با انواع موهای پلاستین آشنا شده‌ایم از بهترین و مرغوب ترین برند ها مثل برند پروین و نیر که از قدیم حتی در داروخانه ها یافت می شد آشنایی داری که در ظروف پلاستیکی زرد رنگ با در قرمز از قدیم تا به حال رایج است و حتی افرادی که در منزل اپیلاسیون را انجام می دهند می توانند به غیر از پدیده های طبیعی از پارچه های نخی نیز استفاده کنند و حتی از پارچه های کتان نیز می استفاده کند.

پارچه های کتان را می توانید از پارچه فروشی ها به صورت تابعی تهیه کنید و به صورت لایه ها و نوار های به اندازه مورد نظر برش دهید. و در یک پلاستیک نایلون قرار دهید تا در زمان مورد نیاز از آن استفاده کنید اما پد های طبی که در داروخانه ها و لوازم آرایشی فروشی ها یافت می شوند هم به صورت آماده هستند که به صورت نواره های ۱۰ تا ۱۵ سانتی در داخل یک نایلون به تعداد مورد نظر چیده شده اند و به فروش می رسد و حتی می توانید به صورت رولی بخرید و خودتان به اندازه ۱۰ تا ۱۵ سانتی متری برش دهید و از آن استفاده کنید در سالن های آرایش به صورت رولی وقتی از پد ها استفاده می کند از نظر قیمت به صرفه میباشد.

انواع موم اپیلاسیون
مومهای اپیلاسیون از نظر اسانس تنوع زیادی برخوردار می باشند. موم های اپیلاسیون در بوها و اسانسهای مختلف موجود هستند

انواع موم اپیلاسیون

مومهای اپیلاسیون از نظر اسانس تنوع زیادی برخوردار می باشند. از موم هایی که از قدیم بوده که به رنگ زرد که با اسانس عسل هستند و از موم های مشکی یا سیاه رنگ که به عنوان موم زغال در دسترس می باشد و موم هایی که با طرفدار هستند مثل رنگ های سبز که از جلبک و آلوورا یا حتی زیتون اسانس گرفته‌اند و حتی مومهای صورتی رنگی که از اسانس توت فرنگی می باشند که در تنوع بیشتری در موم های دائم به نسبت مومهای معمولی بیشتر است.

مشکلات و نسکافه نیز وجود دارد این طعم ترکیب کاکاعو لوبیا و روغن آرگان می باشد و حتی از روغن آفتابگردان نیز در این استفاده می شود که برای افرادی است که با پوست های پر التهاب و حساس می باشند.

توت فرنگی از بوی بسیار خوش و مطبوعی میباشد که از محبوبیت بسزایی در مدلهای میوه های موهای اپیلاسیون مشهور است که به صورت لایه برداری عمل می کند آلوورا برای افرادی هست ه برداری بیشتری می‌خواهد انجام می دهند زیرا نواحی که در آنها بیشتر است نسبت به نواحی افرادی که پوست که در این ندارند موم زیتون برای افرادی است که می‌خواهند پوست لطیف و نرم داشته باشند و و جلبک نیز مثل موم آلوورا از خاصیت لایه برداری زیاد و ترمیم کنندگی می باشد.

 

بعد از اپیلاسیون شاید پوست شما قرمزی و یا حتی التهاباتی داشته باشد که شاید حتی در بعضی موارد پوست شما کمی قرمز و حتی شاهد دونه های قرمز و برجسته رو پوستتان شوید. برای جلوگیری یا کاهش این اتفاقات، در روز انجام کار، لباس گشادنخی بپوشید تا بعد از حذف موهای اضافی راحت باشید. از خاراندن و تحریک پوست تحریک شده خودداری کنید. به مدت ۲۴ ساعت از حمام آب گرم استفاده نکنیدو اصلا در معرض آفتاب ونور خورشید قرار نگیرید. همچنین می‌ توانید از و زایلاپی و پمادلیدوکایین و بتامتازون برای کاهش قرمزی پوست خود استفاده کنید.

اپیلاسیون، مخصوصا در ناحیه بیکینی، احتمال خطر آلودگی وعفونت را افزایش خواهدداد. زیراکوچکترین پارگی‌ ها و زخم‌ های کوچکی را بر روی ناحیه ی پوست ایجاد می‌ شود.

استفاده از لوازم بهداشتی استریل در اپیلاسیون

بعضی از نواحی دارای سرعت عمل بالایی در جذب عفونت ها موجب میگردد که لازم است حتماً از لوازم بهداشتی و استریل هنگام اپیلاسیون استفاده کنید. مثلا از ابزار آهنی و استیل به عنوان کار در به هیچ عنوان استفاده نشود و حتی المقدور از چوبک های یکبار مصرف پرده های یکبار مصرف و ملافه های یکبار مصرف استفاده کنید که دیگر مشتریان تان دچار مواجه شدن با عفونت را نداشته باشند چون اگر که رعایت بهداشت انجام نشود باعث مشکلاتی برای مشتری های خود خواهید پدید آورد بعد از اپیلاسیون امکان دارد که مشتری پوستش حالت سوختگی و داغی ایجاد کند که می توانید از پماد های ضد التهاب و یا حتی لوسیون های ضد التهاب و کولینگ و خنک کننده از آنها روی بدن مشتریان تان انجام دهید تا از سوختگی و قرمزی و داغی پوست آنها جلوگیری شود .

نحوه داغ کردن موم اپیلاسیون و وکس صورت
موم را باید در ظرف مخصوص که به‌صورت قابلمه های برقی هست در یک درجه مناسبی قرار دهید تا موم ها زیاد داغ نشود.
نحوه داغ کردن موم اپیلاسیون و وکس صورت:

شما باید موم را وقتی در ظرف مخصوص موم داغی که به‌صورت قابلمه های برقی هستش در یک درجه مناسبی قرار دهید تا موها زیاد داغ نشود. قبل از استفاده حتما روی پوست خود به صورت کمی چک کنید تا از زیاد داغ بودن مطلع شوید و بعد روی صورت و بدن مشتری تان قرار دهید این کار باید توسط افراد مجرب و با تجربه انجام شود زیرا اپلاسیون اگر جدا کردن پد از پوست به طور حرفه‌ای انجام نشود موهای زیر پوستی در می آیند و بعد زیبایی پوست از بین میرود.

اگر این کار را در منزل انجام میدهید نباید بگذارید که به نقطه جوش برسد. زیرا موم چسبندگی خود را از دست میدهد بهتر است از قابلمه های مخصوص برقی که برای موم گرمی می باشد تهیه کنید. زیرا این دستگاه ها به اندازه مناسب موم را داغ میکند. همچنین نگهداری از درجه حرارت مو میکند تا مقداری گرم شود که چسبندگی خود را از دست بدهد و دیگر نتوان از آن استفاده کرد.

 

نحوه برداشت پد اپیلاسیون از روی پوست :

در اپیلاسیون از پد های زیادی استفاده می گردد که اولین پد اختراعی جز اولین های پدهای اپیلاسیون بود پارچه های نخی بود که حتی در منزل هم می توان آن را تهیه کرد. و نکته ای که جالب است از روزنامه و کاغذ های محکم نیز می توانید برای جدایی موم از روی پوست استفاده کنید که ما این را به شما پیشنهاد نمیکنیم. چون روش غیر بهداشتی می باشد.

امروزه پد های طبی در بازار موجود می باشد که بدون حساسیت و با مرغوبیت بالایی برخوردار هست که مخصوص پدهای طبی بیکینی و حتی مخصوص دست و پا میباشد که به صورت رولی یا به صورت نوارهای باریک در بازار موجود می باشد. و می توانید تهیه کنید. از پارچه‌های آهار دار که به صورت پهنت و سفت می باشند به هیچ عنوان استفاده نکنید. زیرا آهار های داخل پارچه وارد پوست میگردد و به مرور زمان و باعث میگردد حساسیت های جبران‌ناپذیر پوستی به وجود بیاید. برای جلوگیری از جوش و حتی برداشت پوست و خشکی پوست در زمان اپیلاسیون باید بعد از آن حتماً از لوسیون های مخصوص استفاده کنید.

 

وکس صورت :

متد وکس صورت برای پاکسازی و لایه برداری صورت خیلی مناسب می باشد. وکس صورت از مدلهای متنوعی و اسانس ها و طعم های متنوعی برخوردار هستیم. از لحاظ ظاهری به شکل های قالبی سکه های مرواریدی و تخت هایی می باشند. اگر از موم مرواریدی استفاده می‌کنید باید به اندازه پنج گرم از این شکل موم درون ظرف موم داغ کن بریزید. اما اگر از وکس سکه ای استفاده می کنید برای کل صورت هر شخص یک قالب سکه کافی می باشد.

وکس را نباید زیاد داغ کنید چون باعث تاول پوست مشتری میشود. بعد از داغی به درجه مورد نیاز باید آن را روی دست خود امتحان کنید. و زمانی که در حال سردی می باشد آن را روی پوست مشتری به صورت ماسک ورقه ای یک لایه روی شکل پوست قرار دهید. بعد از اینکه روی پوست سفت شد و خشک شد به آرامی موم را از پوست جدا کنید. به این نکته توجه کنید که حتما برای اینکه وکس را به پوست صورت بزنید از چوب های یکبار مصرف استفاده کنید. و هیچ وقت از چوبک های یا کاردک های فلزی استفاده نکنید زیرا باعث التهاب و عفونت و جوش صورت میشود.

نحوه استفاده موم بر روی صورت و بدن
موم چه برای بدن و چه برای صورت را همیشه به صورت موافق رویش خواب موها می مالند.

نحوه استفاده موم بر روی صورت و بدن

موم چه برای بدن و چه برای صورت را همیشه به صورت موافق رویش خواب موها می مالند. و موقع کندن و برداشت و جدا کردن موم یا وکس از روی پوست در جهت مخالف رویش موها از پوست جدا کنید. با رفع چسبندگی وکس از روی پوست صورت می‌توانید از روغن بسیار لوسیون های مخصوصی ریموور توسط پنبه به صورت آغشته کند. و بعد از ۲۰ دقیقه میتواند شستشو کند. وکس بیشتر جنبه پاکسازی پوست را دارد تا جدایی موها. زیرا موهای صورت نازک است و به صورت کرکی و جوابدهی وکس روی موهای صورت به ندرت می باشد. و شما بعد از هر مرحله وجه حتماً باید بماند را روی پوست بیاندازد تا به تمیزی مطلوبی برسد.

در آکادمی زیبایی ماربل میتوانید بهترین نحو آموزش اپیلاسیون و وکس صورت برخوردار شوید آموزش ها توسط مربیان با تجربه می باشد که در این سالن می‌توانند تجربیات خود را در اختیار هنرجویان قرار دهند تا به بهترین نحو ممکن از آن‌ها بهره گیری کرده و از آنها استفاده کنید کلیه آموزش ها با مواد رایگان انجام میشود و همراه مدارک بین المللی که با کد رجیستر معتبر می باشد و حتی مدارک فنی حرفه ای با آزمون امتحان در اختیار هنرجویان نمیباشد گرفتن مدرک بعد از هر دوره آموزش در سالن زیبایی ماربل اختیار خود هنرجو می باشد و هیچ اجباری در گرفتن مدارک نیست اما بهتر از همه هنرجویان پس از اتمام دوره های آموزشی مدرک پایان دوره خود را گرفته که تایید کننده به پایان رساندن دوره ی آموزشی می باشد.