آموزش کلیه رشته های آرایشگری با بهترین کیفیت آموزش ، تضمینی و ابزار رایگان 33772157-021

آموزش گریم و میکاپ آرایش و خودآرایی زیرساز تخصصی

آموزش گریم و میکاپ آرایش و خودآرایی زیرساز تخصصی
5/5 - (1 امتیاز)

آموزش گریم و میکاپ آرایش و خودآرایی زیرساز تخصصی

آموزش گریم و میکاپ آرایش و خودآرایی زیرساز تخصصی از دوره هایی هست که از قبل تا به امروز، زیبایی و اشتیاق به آن در همه انسان ها مخصوصا بانوان وجود داشته است. هر خانمی میل دارد زیبایی را درچهره ی خود به بهترین نحو ممکن نشان دهد ، وحتی مراسمی که در آن شرکت می کنداین گونه است از این جهت برای استفاده از مواد آرایشی روی می آورد. این موضوع در مورد زن و مرد هم شامل میشود. در این مقاله از وب سایت آکادمی ماربل با ما همراه باشید و در کلاس های حضوری آکادمی شرکت کنید تا یک آرایشگر حرفه ای شوید و بتوانید آموزشگاه و مربیه شایسته ای را انتخاب کنید.

از کجای صورت و از کدام محصول شروع به آرایش کنیم ؟

آموزش گریم و میکاپ از کدام قسمت شروع میشود؟ برای یک گریم حرفه ای ابتدا از ارایش و زیر ساز چشم شروع کنید، معمولا آرایش بانوان خدمات متفاوت تری از آرایش آقایان را ارائه می دهد که از جمله آن ها می توان به آرایش و گریم صورت، کوپ، رنگ و مش، شینیون، براشینگ، اکستنشن، خدمات کاشت ناخن، مانیکور و پدیکور، وکس صورت و … نام برد. این در حالی است که آرایش مردان محدود به آرایش و کوتاهی مو و همچنین ریش و سبیل ، پاکسازی و گریم چهره می شود.

البته امروزه آرایشگاه های مردانه نیز همانند سالن های زیبایی بانوان، خدمات گسترده تری همچون وکس صورت، رنگ و لایت، دستگاه سولاریوم و … را ارائه می دهند. در مورد آرایش باید بدانید که به طور عمومی به این نکته توجه داشته باشیم ، بهترین و حرفه ای ترین نوع آرایش این است که معایب را تا جایی که ممکن است را بپوشاند و در گریم نیز با رنگ های خیره و روشن خطای دید اینجا کند و با موقعیت، سن و زمان تناسب داشته باشد.

از چه زمانی آرایش اختراع شد

سبک های اولیه ی آرایش از نمونه های پر طرفدار زمان خود تا چند دهه ی اخیر مربوط به مصریان باستان می باشد .اکثرا آرایش ها در طول زمان، مختص به آرایش مصریان است که عمدتا در زن و مرد صورت می گرفت. مصریان اطراف چشمان خود را با رنگ های سبز و خطوط سیاه رنگ آمیزی می کردند و خطوط کشیده مثل خط چشم های کنونی اما خیلی کشیده که به سمت شقیقه ها هم امتداد داشتند طراحی میکردند . در فیلم و سریال های مصریان پادشاهان و درباریان ایرانی و اعراب نیز با آویختن زیورآلات به گوش ها و ریش هایشان، خود را از زیردستان خود متمایز می کردند.

آرایش یا آرایستگی در مورد درباریان انگلیسی و فرانسوی نیز با گذاشتن کلاه گیس های بلند نمونه ای دیگر از آرایش حساب می آمد. حتی در قبیله های سیاه پوست و سرخ پوست هم با استفاده از رنگ های متنوع در چهره های خود، نسبت به آراستگی و آرایش ظاهرشان استفاده میکردند.

چه زمانی آرایش در ایران آمد؟

آیا تابه حال کلمه ی هفت قلم به گوشتان خورده است ؟ یا اینکه درزمان حال کسی که زیاد آرایش کرده باشد چرا میگویند هفت قلم خودش را درست کرده است ؟
آیا می دانید معنی این اصطلاح هفت قلم چیست؟ هفت قلم به همان هفت قلم از ابزار در قدیم اشاره دارد که نام های آن سرخاب ، سفیدآب ، خال کنار لب ، حنا ، وسمه (پرپشت کردن ابروها و به عنوان رنگ مو زیتونی ) و زرک (گرد طلایی رنگ مو ) نام برده شده اند. حتی قبل از اسلام و در دوره باستان به این اصطلاح هفت قلم را می گفتند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که در عهد باستان، آرایش بیشتر به شاهان و ملکه ها چه مرد و چه خانم مختص بود و تنها برای زنان شامل نمی شد. در این زمان، استفاده از جواهرات و تزئینات نیز نقش به سزایی در آراستگی ظاهر ایرانیان داشته است. به مرور و با ورود دین اسلام، استفاده از آرایش در انظار عموم ممنوع و تنها زنان متاهل حق آراستن خود آن هم فقط در خانه و به دور از چشم نامحرمان را داشتند.

سبک های مختلف آرایش:

آموزش گریم و میکاپ دوره های متعددی دارد. درحال حاضر آرایش در صنعت های مختلفی از جمله تئاتر و سینما، مراسم نامزدی و عروسی، انواع جشن های خاص نظیر هالووین و … مورد استفاده قرار می گیرد. که آرایش و گریم عروس در سالن و آموزشگاه های بانوان یا آقایان انجام می شود و گریم سینمایی جدادازین آموزشگاه است .به طور کلی، آرایش را می توان از نظر مدل به انواع آرایش های روز و شب، آرایش نامزدی و عروسی، آرایش صنعتی و آرایش هنری دسته بندی کرد که هر کدام شیوه و سبک مخصوص به خود را دارند.

شیوه آرایش:

آموزش گریم و میکاپ و شیوه های آرایشی به چه شکل هست؟ تااینجا که با مدل های مختلف آرایش آشنا شدیم، باید بدانیم که چه شیوه هایی برای شروع و انجام آن ها لازم است. یکی از اصلی ترین بخش های آرایش، زیر سازی مناسب با پوست و برجسته سازی اجزای صورت با استفاده از تعیین حد و مرزها است.انجام این کار با استفاده از روش گریم صورت می گیرد. البته نگران نباشید؛ با کمی تکرار و تمرین نیز می توانید خودتان عمل گریم را در منزل انجام دهید.
برای پیاده سازی گریم از دو روش مهم و قابل استفاده وجود دارد که لولایت یا تکنیک کم رنگ کردن و هایلایت یا تکنیک پر رنگ و برجسته کردن می گوییم. در واقع از لولایت برای پوشاندن قسمت هایی از صورت که نمی خواهیم به چشم بیایند، استفاده می شود و معمولا با به کار بردن یک رنگ تیره تر امکان پذیر است. به طور عامیانه رنگ تیره برای محو کردن اجزای بزرگ و کوچک نشان دادن احزای بزرگ می باشد و زنگ روشن برای حجیم سازی استفاده می شود .برعکس، تکنیک هایلایت جهت برجسته نشان دادن اجزایی به کار می رود که تمایل به نشان دادن آن داریم و معمولا با به کارگیری سایه های مات و براق امکان پذیر می شود.

گریم کانتورینگ چیست؟

به کارگیری این تکنیک ها درنقاط صورت متفاوت است که توسط رنگ های تیره و روشن در پالت گریم انجام می شود .

برجسته سازی گونه :

توسط براش گونه سایز متوسط یا بزرگ و سایه هایی با رنگ تیره، در زیر استخوان گونهربه طور یک خط ایجاد کنید. قسمت بالای تیرگی را هم حالت محو کار کنید. حتی می توانید برای این کار، رنگ براق و درخشان را در امتداد استخوان های گونه زده و سپس با استفاده از برس، فید کنید که به سبک براق گریم استروبینگ می گویند .

گریم بینی :

یکی از مهمترین تکنیک گریم این است که بینی را کی باریک تر از آن چه هست نشان دهید.

و از کجا تشخیص دهیم کجاهای بینی را کوچکتر یا کجای بینی را بزرگتر کنیم ،سایه تیره را و کنار درونی ابرو شروع کنید و تا انتهای هر دو طرف بینی ادامه دهید. سپس از بالا تا پایین پل بینی را برجسته یا همان هایلایت کنید. بهتر است برای آرایش بینی از محصولات مات استفاده کنید.

گریم چشم:

چشم ها را می توان در دو مرحله آرایش کرد؛ بدین صورت که ابتدا کار را با لولایت شروع کرده و روی چین و چروک ها و پلک استفاده می کنیم. سپس با استفاده از یک قلموی باریک، زیر ابرو را فید کنید.

گریم چانه و فک:

از زیر فک تا امتداد خط فک را تیره کنید و این کار را تا نقطه اتصال فک با گردن ادامه دهید. بهتر است برای این که خط ایجاد شده دیده نشود، با استفاده از یک براش تمیز، زیر فک و گردن را برس بزنید تا تمیز شود. حال بالای خط فک را هایلایت کرده و با نواحی اطراف هماهنگ کنید.البته این کار را برای اطراف چانه به کار نبرید؛ چون هدف این است که دو طرف فک پایین برجسته شود.

گریم اصولی چیست؟

انجام یک آرایش صورت درست و اصولی نیازمند رعایت نکاتی کلیدی است که اصطلاح این فوت کوزه گری نیز شناخته می شود. در ادامه مطلب ترفندهایی را به شما خواهیم آموخت که بتوانید درمنزل نیز خودآرایی را انجام دهید.
حتما قبل و بعد آرایش، صورت خود را با آب و یک فیس واش مناسب شستشو دهید. احتمالا بعضی از افراد را دیدید که روی صورت هایشان دچار لک هستند. دلیل این موضوع عدم شستشوی صحیح صورت پس از آرایش است که موجب رسوب آن در زیر پوست می شود. اگر می خواهید پوست خود را از آسیب در امان گاه دارید. ما برای شما راهکاری داریم. سعی کنید همیشه صورت خود را با فیس واش بشویید و سپس از شیر پاک کن یا تونر استفاده کنید. این روش خوبی برای پاکسازی صورت از آرایش است درکل ماهی یکبار پاکسازی برای پوست مهم است.

اما هنوز تا مراقبت کامل از پوست، راه درازی در پیش دارید. پس از شستشوی صورت با آب و فیس واش،  پوست شما هنوز به پاکسازی و تغذیه نیاز دارد. می توانید پیش از خواب، صورت خود را با استفاده از تونر پاکسازی کنید. اسکراب ها نیز نقش مهمی در سلامت لایه های پوست ایفا می کنند. که می توانید پس از حمام جهت از بین بردن لایه های مرده از آن استفاده کنید.

شناخت کرم ها:

اگر پوست شما در اثر استفاده مداوم کرم پودر دچار خشکی و بد حالتی میگردد. ب ب کرم ها راه حل مناسبی برای شما هستند. ب ب کرم ها، کرم پودری هستند که اصطلاع کرم مادر می گویند. که در آن ها به میزان کافی رطوبت وجود دارد که موجب مرطوب و شفاف شدن پوست می شوند. بهتر است برای آرایش چشم، حتما از کانسیلر استفاده کنید که سیاهی آن را به خوبی تحت پوشش قرار میدهد. و با کرم ب ب نیز هماهنگ باشد.

ریمل مناسب چیست؟

ریمل های همیشه یکی از مهم ترین ابزارهای آرایشی بانوان را تشکیل می دهند. گاهی روی ریمل ها بوی نامطبوع می دهند که نشانه فساد آنهاست.  این ریمل ها حاوی سرمه هستند که علاوه بر سیاهی خیره کننده مژه ها، موجب به هم چسبیدن آن ها نیز نمی شود. برای آن که تجربه بهتری از کار با ریمل داشته باشید. پیشنهاد می کینم از فرمژه برای حالت و زیباتر کردن مژه های خود استفاده کنید. برای آن که حالت مژه هایتان نیز هنگام استفاده از فرمژه به هم نریزد، می توانید از یک قطره روغن زیتون استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *